limba spaniola- curs practic, AUTOR mARCIAL pRADO,  COD 6043, 336 PAGINI, LEI:229358+TVA

 

 

Despre carte

 

Limba spaniola – Curs practic are ca obiectiv explicarea notiunilor de baza ale limbii spaniole la un nivel destinat incepatorilor, intr-o maniera practica si placuta. Acest manual este conceput pentru invatarea independenta, permitandu-va sa progresati in ritmul propriu si sa va verificati insusirea aspectelor tratate in fiecare lectie. Cartea poate fi folosita si in cadrul cursurilor pentru incepatori organizate in institutiile de invatamant, continutul ei fiind in esenta acela al unui manual destinat primului an de studiu al limbii spaniole – circa 70 la suta din structurile gramaticale ale limbii si aproximativ o mie dintre cele mai folosite cuvinte spaniole.

Aceasta carte trateaza structurile gramaticale folosind o abordare lingvistica. Explicatiile concise si la obiect sunt urmate de exercitii pentru testarea si insusirea temeinica a gramaticii – o caracteristica unica, nemaiintalnita in nici un alt manual. Fiecare sectiune de gramatica este completata cu o larga varietate de exercitii practice. Asa cum este firesc, noile cuvinte trebuie memorate. Pentru a va veni in ajutor, exercitii de o larga diversitate faciliteaza memorarea si va imbogatesc vocabularul. In plus, cuvintele noi sunt folosite in sectiunile de gramatica, atat in exemple, cat si in exercitii.

 

Structurarea celor cincisprezece lectii

Pe langa acestea, cartea are o lectie preliminara, in care sunt tratate sunetele limbii spaniole, si cate un test cu 100 de intrebari si raspunsuri dupa fiecare grup de cinci lectii, pentru autoverificare (un punctaj de 90-100 corespunde calificativului A, 80-89 corespunde calificativului B etc.).

 

Cateva indicatii pentru utilizarea cartii

 

Avand responsabilitatea propriului progres, veti remarca insusirea rapida a cunostintelor de limba spaniola. Structura cartii permite atat intretinerea unui spirit de competitie, cat si posibilitatea unei autoevaluari. Urmatoarele sugestii va vor ajuta sa obtineti un beneficiu maxim din utilizarea acestei carti.

1.         Efectuati exercitiile unul cate unul si verificati-va imediat raspunsurile. Cu cat va veti corecta mai repede greselile, cu atat veti invata mai repede. Raspunsul primit pe loc este o caracteristica foarte importanta a acestei tehnici de invatare.

2.         Folositi o judecata practica atunci cand va corectati raspunsurile. Desi cheia va da toate raspunsurile corecte in mod explicit, in unele cazuri sunt posibile mai multe formulari. De asemenea, ordinea cuvintelor este mai putin restrictiva in spaniola decat in alte limbi (cum ar fi engleza); asadar, nu va lasati surprinsi sau derutati de aceasta.

3.         Insusiti-va bine tot materialul expus inainte de a trece mai departe. Daca ati gresit doua sau trei raspunsuri la un exercitiu, intoarceti-va si revedeti vocabularul sau explicatiile de gramatica. Apoi incercati din nou sa formulati raspunsurile. Invatarea unei limbi, la fel ca si a matematicii, este cumulativa; nu se poate stapani inmultirea inaintea adunarii.

4.         Acordati o atentie permanenta ortografiei, inclusiv accentelor grafice. S-ar putea ca unele intrebari ale exercitiilor sa vi se para prea usoare sau repetitive, dar 80 la suta din cunostintele noastre vin pe cale vizuala; iar cel mai bun mod de a „vedea“ cuvintele este de a le scrie. Acesta este secretul celor care scriu pe cartonase cuvintele noi pentru a le memora.

5.         Recapitulati ultimele cinci lectii inaintea fiecarui test. Cu cat cele cinci lectii va vor lua mai mult timp, cu atat este mai necesara o recapitulare. Testul consta in exercitii de vocabular si de gramatica in proportii egale. Cu siguranta ca nu v-ati dori sa aveti o surpriza la acest test lung. Nu trebuie neaparat sa raspundeti corect la mai mult de 90 la suta din exercitii, dar nici sa va multumiti cu mai putin de 80 la suta! Amintiti-va propria hotarare de urma acest curs si evaluati singuri progresul facut.

Pentru profesori

Daca predati limba spaniola in cadrul primului an de studiu, puteti folosi manualul-culegere in patru feluri.

1.         Ca un ghid personal pentru invatarea individuala. Elevul studiaza in intregime fiecare lectie, oferindu-va posibilitatea de a folosi intreaga ora de clasa pentru exercitii de conversatie pe tema lectiei respective. Evident, va trebui sa pregatiti unele linii directoare si activitati pentru aceasta lectie orala. Apoi le veti da elevilor un test din materialul discutat. Dupa terminarea fiecarui grup de cinci lectii veti face examinarea recapitulativa pe baza textelor din carte sau puteti pregati chiar dumneavoastra un test. Aprecierea rezultatelor o veti face in raport cu sistemul de notare practicat in mod obisnuit in institutia dumneavoastra de invatamant.

2.         Ca o recapitulare intensiva. Acest curs este ideal pentru studentii sau elevii care au studiat un an sau doi limba spaniola in scoala sau pentru cei care au invatat ceva spaniola acasa. Veti avea mult timp la dispozitie pentru a purta conversatii pe marginea cunostintelor insusite deja si prezentate de elevi. Puteti sa insotiti cursul de o culegere de texte in spaniola, de dificultate crescanda.

3.         Ca o culegere de exercitii pe langa manualul de baza al limbii spaniole. Explicatiile gramaticale si exercitiile le vor fi de folos elevilor care au nevoie de mai multa practica.

4.         Ca manual impus sau recomandat pentru recapitularea din cel de-al doilea an de studiu al limbii spaniole. De exemplu, daca tineti un curs de conversatie si simtiti ca studentii au nevoie de o recapitulare a problemelor de gramatica, Limba spaniola – Curs practic este cartea ideala, pentru ca studentii o pot folosi ca ghid de invatare independenta.

 

Cuprins

 

Prefata

Sunetele limbii spaniole

Lectia 1 Expresii de baza

Gramatica I Articolele nehotarate • Genul substantivelor

Gramatica II Articolele hotarate si formele contrase

Gramatica III Pronumele personal subiect

Lectia 2 En un restaurante (Intr-un restaurant)

Gramatica I Cele trei conjugari • Indicativul prezent al verbelor regulate terminate in -ar

Gramatica II Verbele regulate terminate in -er si -ir

Gramatica III Formele si folosirea verbelor ser si estar

Lectia 3 En un restaurante de mariscos (Intr-un restaurant cu fructe de mare)

Gramatica I Acordul intre adjective si substantive • Pluralul substantivelor si adjectivelor

Gramatica II    Indicativul prezent al verbelor ir, dar, ver, saber si decir

Gramatica III   Cuvinte interogative • Numerele in limba spaniola

Lectia 4 En el aeropuerto de Sevilla (In aeroportul din Sevilla)

Gramatica I Indicativul prezent al verbelor tener, venir, poner, salir si hacer

Gramatica II ¿Qué hora es? (Cat este ceasul?)

Gramatica III Indicativul prezent al verbelor care-si modifica radacina

Lectia 5 La familia hispana y la casa (Familia hispanica si casa)

Gramatica I Prezentul indicativ al verbelor oír, traer, conocer si huir • Paralela intre saber si conocer

Gramatica II Accentul grafic

Gramatica III Constructii negative

TESTUL 1 LECTIILE 1-5

RASPUNSURI LECTIILE 1-5 SI TESTUL 1

Lectia 6 En un hotel en México (Intr-un hotel din Mexic)

Gramatica I Expresii idiomatice cu hacer si tener

Gramatica II Adjectivele si pronumele demonstrative

Gramatica III Adjectivele si pronumele posesive

Lectia 7 Una fiesta de cumpleaños (O petrecere de aniversarea zilei de nastere)

Gramatica I Substantivul sau pronumele complement direct • a personal

Gramatica II Constructiile reflexive si pronumele reflexive

Gramatica III Perfectul simplu al verbelor regulate • Modificari ortografice

Lectia 8 De compras en el supermercado (La cumparaturi intr-un supermarket)

Gramatica I Perfectul simplu al verbelor care-si modifica radacina

Gramatica II Perfectul simplu al verbelor neregulate

Gramatica III Expresii idiomatice cu verbele hay, hay que, acabar de, ponerse a

Lectia 9 En un banco de la ciudad de México (Intr-o banca din Ciudad de Mexico)

Gramatica I Pronumele complement indirect

Gramatica II Intrebuintarea pronumelui complement indirect cu verbe ca gustar si pentru exprimarea unor intamplari neprevazute

Gramatica III Imperfectul indicativului

Lectia 10 En la estación de trenes de Madrid (In gara din Madrid)

Gramatica I Paralela intre perfectul simplu si imperfect

Gramatica II Hacer + (expresii de timp) + que + (prezent) • Llevar + (expresii de timp) (+ de)

Gramatica III Numeralele ordinale • Zilele saptamanii • Anotimpurile • Lunile anului

TESTUL 2 LECTIILE 6-10

RASPUNSURI LECTIILE 6-10 SI TESTUL 2

Lectia 11 Las partes del cuerpo (Partile corpului)

Gramatica I Comparativele de inegalitate

Gramatica II Comparativele de egalitate • Superlativele

Gramatica III Verbele regulate la viitorul indicativului

Lectia 12 La buena salud (Sanatatea buna)

Gramatica I Conditionalul verbelor regulate

Gramatica II Viitorul si conditionalul verbelor neregulate

Gramatica III Imperativul familiar (tú)

Lectia 13 Dos amigos en la farmacia (Doi prieteni la farmacie)

Gramatica I Conjunctiile y, e, o, u, sino, pero • Formarea si folosirea adverbelor terminate in -mente

Gramatica II Imperativul de politete (usted / ustedes)

Gramatica III Conjunctivul prezent al verbelor regulate si al verbelor cu radacina variabila • Folosirea conjunctivului prezent

Lectia 14 El automóvil de alquiler (Automobilul de inchiriat)

Gramatica I Verbele neregulate la conjunctivul prezent

Gramatica II Paralela intre indicativ si conjunctiv: informare sau influentare

Gramatica III O recapitulare a folosirii accentului grafic

Lectia 15 En un camión mexicano (Intr-un autobuz mexican)

Gramatica I Paralela intre indicativ si conjunctiv: perceptie sau emotie

Gramatica II Paralela intre indicativ si conjunctiv: siguranta sau indoiala

Gramatica III Paralela intre indicativ si conjunctiv: propozitii atributive sau propozitii circumstantiale

TESTUL 3 LECTIILE 11-15

RASPUNSURI LECTIILE 11-15 SI TESTUL 3

Anexe

  ANEXA 1 Verbele regulate

  ANEXA 2 Verbele neregulate

  ANEXA 3 Verbe cu radacina variabila • Verbe care sufera modificari ortografice in timpul conjugarii

Vocabular spaniol-roman

Vocabular roman-spaniol