PRINCIPIILE MARKETINGULUI, EDITIA A TREIA, autori Philip KOTLER si Gary ARMSTRONG, format 16 cm, 1088 pagini, cod comanda 6026

 

Despre autori

Philip Kotler si Gary Armstrong formeaza una dintre cele mai competente echipe de autori pentru realizarea unui manual introductiv de marketing. Domnul profesor Kotler este una dintre autoritatile de frunte ale lumii în materie de marketing. Domnul profesor Armstrong este un cadru universitar distins cu multe premii, care preda în fata studentilor la facultati de economie a afacerilor. Împreuna, cei doi reusesc sa faca din universul complex al marketingului o experienta practica, accesibila si extrem de interesanta.

 

 

Un mesaj din partea autorilor cartii

 

Iata o noua editie a Principiilor marketingului! Noi, autorii, ne straduim sa va aducem cu fiecare noua editie a cartii cele mai recente si mai prestigioase perspective ideatice asupra fascinantului univers al marketingului. În debutul editiei de fata, am vrea sa zabovim o clipa pentru a va multumi, dumneavoastra si celorlalte milioane de studenti si profesori care au folosit acest manual de-a lungul anilor. Fara dumneavoastra, n-ar fi putut deveni niciodata best-seller-ul cu care ne putem mândri astazi! Va multumim!

Scopul pe care l-am urmarit cu aceasta noua editie a fost acela de a va oferi mai multa putere elocventa. Înainte de a porni „la drum“, am vrea sa va explicam pe scurt ce întelegem prin notiunea de „editie mai elocventa“. În primul rând, aceasta noua editie porneste de la o tema elocventa: marketingul este stiinta si arta de a crea si gestiona relatii profitabile cu clientii. Marketerii însa nu pot face acest lucru singuri, ci trebuie sa stie si cum sa întretina relatii bune cu partenerii din interiorul si exteriorul firmei, lucrând împreuna pentru a intra în conexiune cu clientii. În aceasta noua editie vom defini mai întâi cadrul conceptual al crearii relatiilor cu clientii si partenerii, în materia primelor doua capitole, dezvoltând apoi diversele aspecte ale acestei tematici în toate celelalte capitole ale cartii.

Pe lânga cadrul conceptual consolidat al relatiilor cu clientii, am pus accent si pe alte trei tematici elocvente. În primul rând, vom trata mai pe larg tema crearii unor marci puternice si a unui capital de piata al marcii. La urma urmei, relatiile profitabile cu clientii se cladesc pe existenta unor marci puternice. Mai departe, subliniem importanta desfasurarii unui marketing responsabil social peste tot în lume. Pe masura ce distantele devin tot mai mici între oameni si locuri, marketerii trebuie sa se arate tot mai buni în a-si promova marcile la nivel global si în moduri care sa fie responsabile social peste tot în lume. În fine, ne-am îngrijit sa va oferim ultimele noutati în materie de valorificare a tehnologiei de marketing în noua era digitala. Am adaugat un capitol nou, „Marketingul în era digitala“, precum si un volum considerabil de informatii noi despre inovatii digitale în toate capitolele cartii.

Pentru a va da si mai multa putere elocventa, în paralel cu abordarea celor mai recente idei de marketing, prin modul în care am scris aceasta carte ne-am straduit ca studierea si predarea marketingului sa fie mai usoare si mai interesante, atât pentru cei care îl învata, cât si pentru cei care îl predau. Aceasta noua editie prezinta marketingul într-un mod practic, incitant si usor de asimilat. De pilda, pentru a va ajuta sa vedeti marketingul asa cum arata în realitate, întreg continutul manualului este plin de exemple si istorii interesante despre firme reale si practicile lor de marketing.

Asadar, mai multa putere elocventa de marketing pentru dumneavoastra! Avem convingerea ca editia de fata este cea mai buna dintre toate cele aparute pâna acum. Speram din tot sufletul ca aceasta carte sa fie pentru dumneavoastra cel mai bun si mai elocvent manual – fie ca studiati sau predati aceasta disciplina!

Ai dumneavoastra cu sinceritate,

Philip Kotler                                                         Gary Armstrong

Universitatea Northwestern                                    Universitatea North Carolina

 

 

 

Cuprins

PARTEA I

PRIMELE NOTIUNI DESPRE MARKETING SI PROCESUL DE MARKETING

CAPITOLUL 1 Marketingul ca mod de gestionare a unor relatii profitabile cu clientii

Ce este marketingul?

Definitia marketingului; Nevoi, dorinte si cereri; Ofertele de marketing – produse, servicii si experiente; Valoare si satisfactie; Schimb, tranzactii si relatii; Piete; Marketing

Managementul marketingului

Managementul clientelei si al cererii; Orientarile de management al marketingului; Conceptia orientata spre vânzare

Managementul relatiilor cu clientii

Atragerea, pastrarea si dezvoltarea clientilor; Edificarea relatiilor cu clientii si crearea valorii de capital a clientelei

Provocari cu care se confrunta marketingul în noul mileniu al „conectarii“

Tehnologiile de conectare; Conexiunile cu clientii; Conexiunile cu partenerii de marketing; Conexiunile cu lumea din jurul nostru; Lumea noua, conectata, a marketingului

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 2 Strategia firmei si strategia de marketing: Intrarea în parteneriat pentru edificarea relatiilor cu clientii

Planificarea strategica

Definirea unei misiuni orientate spre piata; Stabilirea obiectivelor generale si concrete ale companiei; Conceperea portofoliului de activitati al companiei; Planificarea strategica si firmele mici

Planificarea marketingului – intrarea în parteneriat pentru edificarea relatiilor cu clientii

Parteneriatul cu alte compartimente ale firm; Parteneriatul cu alte entitati din sistemul de marketing

Procesul de marketing

Relatiile cu consumatorii; Strategii de marketing pentru dobândirea avantajului concurential; Elaborarea mixului de marketing

Gestionarea efortului de marketing

Analiza de marketing; Planificarea de marketing; Implementarea marketingului; Organizarea departamentului de marketing; Controlul de marketing; Mediul de marketing

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 3 Marketingul în era digitala: Realizarea unor noi conexiuni cu clientii

Principalele forte care modeleaza era Internetului

Digitalizarea si conectivitatea; Dezvoltarea exploziva a Internetului; Noi tipuri de intermediari; Adaptarea reactiva si adaptarea proactiva a ofertei

Strategia de marketing în noua era digitala

Activitatea firmei în sistem electronic, comertul electronic si marketingul electronic în noua era digitala; Avantaje pentru cumparatori; Avantaje pentru vânzatori

Domeniile comertului electronic

Domeniul FC (firma-consumator); Domeniul FF (comert între firme); Domeniul CC (comert între consumatori); Domeniul CF (între consumator si firma)

Cum se face comertul electronic

Marketeri „exclusiv virtuali“ si „fizic-virtuali“; Consacrarea unei prezente de marketing electronic

Comertul electronic – sperante si dificultati

Comertul electronic promite în continuare; Latura mai întunecata a Web-ului

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

Studiu de caz pilot

PARTEA a II-a

OCAZII FAVORABILE SI STRATEGII DE MARKETING

CAPITOLUL 4 Mediul de marketing

Micromediul firmei

Firma; Furnizorii; Intermediarii de marketing; Clientii; Concurentii; Categoriile de public

Macromediul firmei

Mediul demografic; Mediul economic; Mediul natural; Mediul tehnologic; Mediul politi; Mediul cultural

Reactii la evolutia mediului de marketing

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 5 Managementul informatiilor de marketing

Evaluarea necesarului de informatii de marketing

Elaborarea informatiilor de marketing

Datele interne; Supravegherea informativa a mediului de marketing; Cercetarea de marketing

Analizarea informatiilor de marketing

Managementul relatiilor cu clientii (MRC)

Distribuirea si utilizarea informatiilor de marketing

Alte consideratii privind informatiile de marketing

Cercetarea de marketing în cadrul firmelor mici si organizatiilor non-profit; Cercetarea în marketingul international; Politica publica si etica în cercetarea de marketing

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 6 Pietele de consum si comportamentul de cumparare al consumatorului

Un model pentru comportamentul consumatorului

Caracteristici care influenteaza comportamentul consumatorului

Factorii culturali; Factorii sociali; Factorii personali; Factorii psihologici

Tipuri de comportament decizional de cumparare

Comportamentul complex de cumparare; Comportament de cumparare pentru reducerea disonantei; Comportament de cumparare obisnuit; Comportament de cumparare în cautarea varietatii

Procesul decizional al cumparatorului

Recunoasterea nevoii; Cautarea informatiilor; Evaluarea variantelor; Decizia de achizitie; Comportamentul post-achizitie

Procesul decizional al cumparatorului pentru produsele noi

Etapele procesului de adoptare; Diferente individuale în privinta înclinatiei spre inovare; Influenta caracteristicilor produsului asupra ratei de adoptare; Comportamentul consumatorului în plan internationa

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 7 Pietele de afaceri si comportamentul cumparatorului organizational

Pietele de afaceri

Caracteristicile pietelor de afaceri; Un model pentru comportamentul de cumparare organizationala

Comportamentul cumparatorului organizational

Principalele tipuri de situatii de cumparare; Participantii la procesul de cumparare organizationala; Influente majore asupra cumparatorilor organizationali; Procesul de cumparare organizationala; Cumpararea organizationala pe Internet

Pietele institutionale si guvernamentale

Pietele institutionale; Pietele guvernamentale

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 8 Segmentare, vizare si pozitionare: Crearea relatiilor potrivite cu clientii potriviti

Segmentarea pietei

Segmentarea pietelor de consum; Segmentarea pietelor de afaceri; Segmentarea pietelor internationale; Cerinte pentru o segmentare eficace

Vizarea pietei (marketingul la tinta)

Evaluarea segmentelor de piata; Alegerea segmentelor de piata; Responsabilitatea sociala a marketingului la tinta

Pozitionarea pentru avantaj concurential

Alegerea unei strategii de pozitionare; Comunicarea pozitiei alese si furnizarea avantajelor propuse

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

Studiu de caz pilot

PARTEA a III-a

MIXUL DE MARKETING

CAPITOLUL 9 Strategiile pentru produs, servicii si marca

Ce este produsul?

Produse, servicii si experiente; Niveluri ale produsului si serviciilor; Clasificari ale produselor si serviciilor

Decizii în materie de produs si serviciu

Deciziile referitoare la produsul si serviciul individual; Deciziile referitoare la linia de produse; Deciziile referitoare la mixul de produse

Strategia marcii – crearea unor marci puternice

Valoarea de capital a marcii (capitalul de piata al marcii); Crearea unor marci puternice; Gestionarea marcilor

Marketingul serviciilor

Natura si caracteristicile unui serviciu; Strategii de marketing pentru firmele de servicii

Alte câteva considerente referitoare la produse

Responsabilitatea sociala si deciziile referitoare la produse; Marketingul international al produselor si serviciilor

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 10 Strategii pentru dezvoltarea noilor produse si pentru ciclul de viata al produsului

Strategia de dezvoltare a produselor noi

Generarea ideilor; Filtrarea ideilor; Realizarea si testarea conceptului; Elaborarea strategiei de marketing; Analiza economica; Dezvoltarea produsului; Marketingul de testare; Comercializarea; Organizarea dezvoltarii de produse noi

Strategii pentru ciclul de viata al produsului

Etapa de introducere; Etapa de crestere; Etapa de maturitate; Etapa de declin

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 11 Stabilirea preturilor – consideratii si metode

Ce este pretul?

Factori de luat în consideratie când se stabilesc preturile

Factorii interni care influenteaza deciziile de stabilire a preturilor; Factorii externi care influenteaza deciziile de pret

Metode generale de stabilire a preturilor

Stabilirea preturilor pe baza costurilor; Stabilirea preturilor pe baza valorii percepute; Stabilirea preturilor în functie de concurenta

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 12 Strategiile de stabilire a preturilor

Strategiile de stabilire a preturilor noilor produse

Stabilirea pretului pentru fructificarea avantajului de piata; Stabilirea pretului pentru patrunderea pe piata

Strategiile de stabilire a preturilor mixului de produse

Stabilirea preturilor pentru o linie de produse; Stabilirea pretului produselor optionale; Stabilirea pretului produselor captive; Stabilirea pretului produselor secundare; Stabilirea pretului produselor care se vând la pachet

Strategiile de ajustare a preturilor

Acordarea de rabaturi si de alocatii; Stabilirea preturilor în mod segmentat; Stabilirea preturilor psihologice; Stabilirea preturilor promotionale; Stabilirea preturilor în functie de zonele geografice; Stabilirea preturilor pe plan international

Modificarile de pret

Initierea modificarilor de pret; Raspunsul la modificarile de pret

Politica publica si stabilirea preturilor

Stabilirea preturilor la un nivel al canalului; Stabilirea preturilor între nivelurile canalului

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 13 Canalele de marketing si managementul lantului ofertei

Lanturile ofertei si reteaua de furnizare a valorii

Natura si importanta canalelor de marketing

Cum adauga valoare membrii canalului; Numarul de niveluri ale unui canal

Comportamentul si organizarea canalului

Comportamentul canalului; Sistemele de marketing verticale; Sistemele de marketing orizontale; Sistemele de distributie multicanal; Modificarea organizarii canalului

Deciziile privind configuratia canalului

Analiza nevoilor consumatorilor; Stabilirea obiectivelor canalului; Identificarea principalelor variante; Evaluarea principalelor variante; Configurarea canalelor de distributie internationale

Deciziile de management al canalului

Alegerea membrilor canalului; Managementul si motivarea membrilor canalului; Evaluarea membrilor canalului

Politica publica si deciziile privind distributia

Logistica de marketing si managementul lantului ofertei

Natura si importanta logisticii de marketing; Obiectivele sistemului logistic; Principalele functii ale logisticii; Managementul integrat al logisticii

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 14 Comertul cu amanuntul si cu ridicata

Comertul cu amanuntul

Tipurile de detailisti; Deciziile de marketing ale detailistului; Viitorul comertului cu amanuntul

Comertul cu ridicata

Tipuri de angrosisti; Deciziile de marketing ale angrosistilor; Tendinte în comertul cu ridicata

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 15 Strategia comunicatiilor de marketing integrate

Mixul comunicatiilor de marketing

Comunicatiile de marketing integrate

Mediul în schimbare al comunicatiilor; Nevoia de comunicatii de marketing integrate

Perceperea procesului de comunicare

Etape în conceperea unei comunicari eficace

Identificarea auditoriului vizat; Stabilirea obiectivelor de comunicare; Conceperea mesajului; Alegerea mijloacelor de comunicare; Alegerea sursei mesajului; Obtinerea feedback-ului

Stabilirea bugetului si a mixului de promovare

Stabilirea bugetului de promovare; Stabilirea mixului general de promovare; Integrarea mixului de promovare

Comunicarea de marketing responsabila din punct de vedere social

Publicitatea si promovarea vânzarilor; Vânzarea personala

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 16 Publicitatea, promovarea vânzarilor si relatiile publice

Publicitatea

Stabilirea obiectivelor de publicitate; Stabilirea bugetului de publicitate; Conceperea strategiei de publicitate; Evaluarea publicitatii; Alte aspecte care tin de publicitate

Promovarea vânzarilor

Dezvoltarea rapida a promovarii vânzarilor; Stabilirea obiectivelor de promovare a vânzarilor; Principalele instrumente de promovare a vânzarilor; Conceperea programului de promovare a vânzarilor

Relatiile publice

Rolul si impactul relatiilor publice; Principalele instrumente de relatii publice

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 17 Vânzarea personala si marketingul direct

Vânzarea personala

Natura vânzarii personale; Rolul fortei de vânzare

Managementul fortei de vânzare

Conceperea strategiei si a structurii fortei de vânzare; Recrutarea si selectia personalului de vânzari; Instruirea personalului de vânzari; Remunerarea personalului de vânzari; Coordonarea personalului de vânzari; Evaluarea personalului de vânzari

Procesul de vânzare personala

Etape în procesul de vânzare; Vânzarea personala si managementul relatiilor cu clientii

Marketingul direct

Noul model de marketing direct; Avantajele si dezvoltarea marketingului direct; Bazele de date cu clienti si marketingul direct; Forme ale marketingului direct; Marketingul direct integrat; Politica publica si considerentele etice în marketingul direct

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

Studiu de caz pilot

Partea a IV-a

MANAGEMENTUL MARKETINGULUI

CAPITOLUL 18 Strategiile concurentiale: atragerea, pastrarea si dezvoltarea clientilor

Analiza concurentilor

Identificarea concurentilor; Evaluarea concurentilor; Selectarea concurentilor care trebuie atacati si evitati; Conceperea unui sistem de informatii concurentiale

Strategiile concurentiale

Abordari ale strategiei de marketing; Strategii concurentiale fundamentale; Pozitii concurentiale; Strategiile liderului de piata; Strategiile salangerului de piata; Strategiile imitatorului de piata; Strategiile specialistului de nisa

Echilibrul între orientarea spre client si orientarea spre concurenta

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 19 Spatiul de piata global

Marketingul global în secolul XXI

Analiza mediului de marketing global

Sistemul de comert international; Mediul economic; Mediul politico-legal; Mediul cultural

Decizia de intrare pe piete internationale

Decizia de alegere a pietelor pe care sa se intre

Decizia privind modul de intrare pe piata

Exportul; Asocierea în societati mixte; Investitia directa

Decizia privind programul de marketing global

Produsul; Promovarea; Pretul; Canalele de distributie

Decizia privind organizarea pentru marketingul global

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

CAPITOLUL 20 Marketingul si societatea: Responsabilitatea sociala si etica de marketing

Criticile sociale la adresa marketingului

Impactul marketingului asupra consumatorului individual; Impactul marketingului asupra societatii ca întreg; Impactul marketingului asupra intereselor altor firme

Initiative civice si publice pentru reglementarea marketingului

Consumerismul; Ecologismul; Actiuni publice pentru reglementarea marketingului

Initiative ale firmelor în directia unui marketing responsabil social

Marketingul progresist; Etica de marketing

Privind înapoi: recapitularea conceptelor

Recapitularea termenilor de retinut

Discutarea conceptelor

Aplicarea conceptelor

Conexiuni digitale

Studiu de caz pe companie

Studiu de caz pilot

ANEXA 1 Masurarea si previzionarea cererii

Masurarea cererii curente de pe piata

Estimarea cererii totale a pietei; Estimarea cererii pe zone de piata; Estimarea vânzarilor si a cotelor de piata efective

Previzionarea cererii viitoare

Studierea intentiilor cumparatorilor; Opiniile conjugate ale fortei de vânzare; Opiniile expertilor; Marketingul de testare; Analiza vânzarilor din trecut; Indicatorii de anticipare

Termeni de retinut

ANEXA 2 Aritmetica de marketing

Situatia rezultatelor financiare

Indicatorii analitici

Utilizarea adaosurilor si a reducerilor

Termeni de retinut

Referinte

Glosar

Index

Index de nume/organizatii/marci/firme