ARTA DE A ASCULTA CE SPUN CEI DIN JURUL TAU SI SUCCESUL IN VIATA, autor Madelyn Burley-Allen, format 19.5 x 12.5 x 1.5 cm, 232 pagini, cod comanda 6041

 

Atat managerii cat si ceilalti angajati din cadrul structurilor economice petrec mai mult de 40% din timpul de lucru ascultandu-i pe ceilalti, dar adesea o fac la un nivel atat de ineficient, incat rezultatul se concretizeaza in distorsionari ale instructiunilor, interpretari eronate ale mesajelor si, in consecinta, greseli in activitatea profesionala - greseli de milioane de dolari, cauzate de faptul ca oamenii nu stiu sa asculte.

 

In cuprinsul acestui veritabil ghid in arta de a asculta, autoarea Madelyn Burley-Allen prezinta pe larg metodele prin care oricine isi poate perfectiona abilitatea de a asculta activ, eficient, precum si modalitatile de utilizare practica a acestei abilitati in viata personala si profesionala.

 

Gratie acestor tehnici, care si-au demonstrat eficacitatea in timp, veti invata:

 

-        cum sa eliminati perturbarile interne si externe, pentru a va concentra mai activ asupra conversatiei;

-        cum sa identificati cuvintele-cheie si ideile centrale ale mesajului transmis;

-        cum sa evitati influentele prejudecatilor si ale ideilor preconcepute asupra ascultarii;

-        cum sa interpretati limbajul corporal;

-        cum sa adresati intrebari constructive, pentru a obtine informatiile dorite;

-        cum sa-i determinati pe ceilalti sa va asculte;

-        cum sa dobanditi o serie de abilitati practice, utile atat in viata personala, cat si in cea profesionala.

 

 Cartea se bazeaza pe o metoda educativa interactiva, care utilizeaza diagrame, grafice, tabele si teste de autoevaluare, oferindu-va astfel posibilitatea de a va monitoriza singuri progresele.

 

Madelyn Burley-Allen, fondatoarea si presedinta organizatiei Dynamics of Human Behavior, a sustinut mai mult de 2000 de seminarii cu tema “arta de a asculta si managementul”, in organizatii din lumea intreaga. A oferit consultanta pentru companii ca AT&T, DuPonht, IBM si Levi-Strauss. Activitatea ei a fost prezentata in diverse ziare si reviste, printre care Glamour si Working Woman.

 Este autoarea a trei carti, fiind  frecvent  invitata la o serie de emisiuni de radio si de televiziune.

 

 

Cuprins

 

1 Ce este ascultarea si ce poate face ea pentru dumneavoastra?

Relatiile

Constientizarea de sine

Dezvoltarea profesionala si succesul

Ascultarea si puterea in relatiile interpersonale

Nivelurile ascultarii

2 Cum ati devenit ascultatorul de astazi

Din leagan si copilarie, pana la maturitate

Confirmari

Procesul de socializare

Rezumat

3 Bariere intre ascultator si vorbitor

Mitul conform caruia numai vorbirea inseamna putere

Perceptie – receptie – atentie

Cand auzim ceea ce vrem sa auzim

Ascultarea influentata

Cuvinte-baliza pozitive

Efectele emotiilor asupra ascultarii

Stiluri de ascultare

Barierele fizice

Bariera semantica: semnificatia depinde de om, nu de cuvinte

Puteti distinge realitatea externa de propria experienta?

Perturbarile externe

Importanta semnalelor nonverbale

Discrepante

Informatii calitativ superioare

Rezumat

4 Ascultarea dialogului interior

Procesele mentale

Ciclul catre nicaieri

Ciclul catre ceva

Procesul determinat de sistemul de convingeri

Barierele de limbaj

Obisnuinte

Recomandari

Rezumat

5 Rolul ascultarii in practica

Evaluarea ascultarii

Sistemul de analiza a raspunsului la ascultare

Caracteristicile unui ascultator eficient

Metode de a va imbunatati abilitatea de a asculta

Rezumat

6 Cum sa-i determinati pe ceilalti sa va asculte

Elementele nonverbale si efectul lor asupra vorbitorului

Abordarea nonverbala a ascultarii

Atitudinea

Modalitati prin care vorbitorul poate influenta ascultarea la nivelul 1

Principii pentru vorbitori

Date concrete si supozitii

Descrierea comportamentului

Evitati sa dati sfaturi

Neajunsurile laudelor

Rezumat

7 In loc de concluzie

Perceptiile: ceea ce percepe mintea umana

Primele impresii

Un model de comunicare

Rezistenta

Idei de reducere a rezistentei

Reducerea rezistentei in situatii conflictuale: abordare eu-rationala si abordare tu-culpabilizanta

Procesul de schimbare

Pregatiti-i pe ceilalti pentru schimbarea dumneavoastra

Rezultatele ce pot fi obtinute prin intermediul ascultarii empatice

Rezumat

Sistematizarea procesului de ascultare

Note

Index