ARTA DE A ASCULTA CE SPUN CEI DIN JURUL TAU SI SUCCESUL IN VIATA, autor Madelyn Burley-Allen, format 19.5 x 12.5 x 1.5 cm, 232 pagini, cod comanda 6041
Atat managerii cat si ceilalti angajati din cadrul structurilor economice petrec mai mult de 40% din timpul de lucru ascultandu-i pe ceilalti, dar adesea o fac la un nivel atat de ineficient, incat rezultatul se concretizeaza in distorsionari ale instructiunilor, interpretari eronate ale mesajelor si, in consecinta, greseli in activitatea profesionala - greseli de milioane de dolari, cauzate de faptul ca oamenii nu stiu sa asculte.
In cuprinsul acestui veritabil ghid in arta de a asculta, autoarea Madelyn Burley-Allen prezinta pe larg metodele prin care oricine isi poate perfectiona abilitatea de a asculta activ, eficient, precum si modalitatile de utilizare practica a acestei abilitati in viata personala si profesionala.
Gratie acestor tehnici, care si-au demonstrat eficacitatea in timp, veti invata:
- cum sa eliminati perturbarile interne si externe, pentru a va concentra mai activ asupra conversatiei;
- cum sa identificati cuvintele-cheie si ideile centrale ale mesajului transmis;
- cum sa evitati influentele prejudecatilor si ale ideilor preconcepute asupra ascultarii;
- cum sa interpretati limbajul corporal;
- cum sa adresati intrebari constructive, pentru a obtine informatiile dorite;
- cum sa-i determinati pe ceilalti sa va asculte;
- cum sa dobanditi o serie de abilitati practice, utile atat in viata personala, cat si in cea profesionala.
Cartea se bazeaza pe o metoda educativa interactiva, care utilizeaza diagrame, grafice, tabele si teste de autoevaluare, oferindu-va astfel posibilitatea de a va monitoriza singuri progresele.
Madelyn Burley-Allen, fondatoarea si presedinta organizatiei Dynamics of Human Behavior, a sustinut mai mult de 2000 de seminarii cu tema “arta de a asculta si managementul”, in organizatii din lumea intreaga. A oferit consultanta pentru companii ca AT&T, DuPonht, IBM si Levi-Strauss. Activitatea ei a fost prezentata in diverse ziare si reviste, printre care Glamour si Working Woman.
Este autoarea a trei carti, fiind frecvent invitata la o serie de emisiuni de radio si de televiziune.
Cuprins
1 Ce este ascultarea si ce poate face ea pentru dumneavoastra?
Relatiile
Constientizarea de sine
Dezvoltarea profesionala si succesul
Ascultarea si puterea in relatiile interpersonale
Nivelurile ascultarii
2 Cum ati devenit ascultatorul de astazi
Din leagan si copilarie, pana la maturitate
Confirmari
Procesul de socializare
Rezumat
3 Bariere intre ascultator si vorbitor
Mitul conform caruia numai vorbirea inseamna putere
Perceptie – receptie – atentie
Cand auzim ceea ce vrem sa auzim
Ascultarea influentata
Cuvinte-baliza pozitive
Efectele emotiilor asupra ascultarii
Stiluri de ascultare
Barierele fizice
Bariera semantica: semnificatia depinde de om, nu de cuvinte
Puteti distinge realitatea externa de propria experienta?
Perturbarile externe
Importanta semnalelor nonverbale
Discrepante
Informatii calitativ superioare
Rezumat
4 Ascultarea dialogului interior
Procesele mentale
Ciclul catre nicaieri
Ciclul catre ceva
Procesul determinat de sistemul de convingeri
Barierele de limbaj
Obisnuinte
Recomandari
Rezumat
5 Rolul ascultarii in practica
Evaluarea ascultarii
Sistemul de analiza a raspunsului la ascultare
Caracteristicile unui ascultator eficient
Metode de a va imbunatati abilitatea de a asculta
Rezumat
6 Cum sa-i determinati pe ceilalti sa va asculte
Elementele nonverbale si efectul lor asupra vorbitorului
Abordarea nonverbala a ascultarii
Atitudinea
Modalitati prin care vorbitorul poate influenta ascultarea la nivelul 1
Principii pentru vorbitori
Date concrete si supozitii
Descrierea comportamentului
Evitati sa dati sfaturi
Neajunsurile laudelor
Rezumat
7 In loc de concluzie
Perceptiile: ceea ce percepe mintea umana
Primele impresii
Un model de comunicare
Rezistenta
Idei de reducere a rezistentei
Reducerea rezistentei in situatii conflictuale: abordare eu-rationala si abordare tu-culpabilizanta
Procesul de schimbare
Pregatiti-i pe ceilalti pentru schimbarea dumneavoastra
Rezultatele ce pot fi obtinute prin intermediul ascultarii empatice
Rezumat
Sistematizarea procesului de ascultare
Note
Index