CUM SA-TI AJUTI COPILUL- Invata meseria de parinte!

 autori  Vincent Acker, Cristophe Inzirillo, Bruno Lefebre, format 19.5x12.5x1.5 cm, 264 pagini, cod comanda 0956

 

        Despre carte

Ce putem face atunci cand sfaturile si avertismentele parintilor
se lovesc de ostilitatea adolescentilor, atunci cand copiii lasa impresia
ca nu mai au chef de nimic?Iata aici un nou demers pedagogic ce se sprijina pe celebra
metoda Gordon, orientata spre ascultarea activa, spre rezolvarea conflictelor fara invinsi, spre motivare.
Cartea de fata, conceputa ca un ghid practic, pune la dispozitia parintilor cheia pentru descifrarea nevoilor pe care le manifesta copiii lor, pentru incurajarea progresului realizat de acestia,
pentru a le crea conditiile necesare afirmarii si pentru a-i ajuta sa-si recapete increderea in sine si in viitor ,pe scurt, pentru a-i motiva.

Despre autori

Vincent Acker, fost responsabil al Gordon France, insarcinat cu programele
Profesori, Parinti si Motivarea Tinerilor, in prezent raspunde de Motivaxion
(Motivare, Educatie, Actiune).
Christophe Inzirillo, licentiat la EM Lyon, consultant in management,
profesor si cercetator la Université Panthéon-Assas.
Bruno Lefebvre, psiholog, consultant-formator in Resurse Umane,
psihoterapeut in domenile comportamental si cognitiv,
initiatorul programului Parinti motivatori.

Cuprins

Multumiri

Prefata de Pierre-André Perissol

Cuvant inainte de Vincent Acker

Meseria de parinte

„Toti copiii sunt la fel!“

sau copiii demotivati cauta cu infrigurare afectiunea celorlalti

Ce inseamna sa-ti motivezi copilul?

Cele sase etape ale motivarii

Etapa 0: „Inainte de motivare“

Trebuie sa-mi schimb modul in care vad lucrurile

Trebuie sa prezint scoala intr-o lumina pozitiva

Nu exista elevi slabi sau nulitati

Copilul meu nu este nici „bun“, nici „slab“

Copilul meu nu este ceea ce face

Munca este o chestiune de obisnuinta(e)

Nu trebuie sa folosesc comparatii demotivante

Trebuie sa-mi schimb vocabularul

Trebuie sa cred ca adolescentul meu va reusi

Trebuie sa judec totul la rece

Trebuie sa aflu ce vrea sa spuna de fapt copilul meu

ETAPA 1: „Obiectivele, mereu obiectivele“

Trebuie sa-mi ajut copilul sa-si fixeze propriile obiective

Cum as putea sa-mi motivez mai mult copilul?

Trebuie sa-mi motivez copilul cu obiective de viata

Trebuie sa evit motivarea selectiva

Nu trebuie sa ma simt vinovat pentru esecul copilului meu

Trebuie sa-mi incurajez copilul sa actioneze

Trebuie sa fiu in permanenta la curent cu rezultatele copilului meu

Trebuie sa fiu dispus sa-mi schimb si sa-mi adaptez strategia

Trebuie sa identific diferitele forme de demotivare

Trebuie sa invat sa-mi motivez copilul invocand „lipsurile“

Trebuie sa invat sa fac bilanturi corecte

Trebuie sa-i ofer copilului meu un mediu de lucru prielnic

Trebuie sa afisez peste tot texte motivante

Trebuie sa incurajez activitatile extrascolare

Trebuie sa sustin motivatia copilului meu printr-o alimentatie sanatoasa

Trebuie sa ma joc cu copiii mei

Etapa a 2-a: „Pe drumul spre victorie“

Trebuie sa cred in capacitatea copilului meu de a progresa

Trebuie sa incurajez chiar si cele mai neinsemnate progrese

Trebuie sa am curajul de a spune nu

Trebuie sa-i acord si sa-mi acord timpul necesar pentru a reusi

Trebuie sa ma transform intr-un parinte-antrenor

Trebuie sa demontez mitul succesului

Trebuie sa subliniez importanta muncii

Trebuie sa ma transform intr-un specialist in metodele de lucru

Trebuie sa formulez critici constructive

Trebuie sa-l sprijin in cazul unor rezultate mai slabe

Trebuie sa-i urmaresc notele bune

Trebuie sa-i incurajez progresul in etape

Trebuie sa admit ca nu exista nici o motivatie eficienta 100%

Etapa a 3-a: „O perspectiva diferita“

Trebuie sa profit de pe urma situatiilor dificile

Trebuie sa prezint intr-o lumina pozitiva lumea adultilor

Trebuie sa identific perioadele de cumpana

Trebuie sa-l determin sa faca tot ce-i sta in puteri pentru a reusi

Trebuie sa-i prezint aspectele pozitive ale vietii

Trebuie sa identific in ce etapa se afla copilul meu in prezent

Trebuie sa urmaresc cauzele directe

Trebuie sa economisesc eforturile viitoare

Trebuie sa subliniez avantajul de a fi premiantul clasei

Trebuie sa schimb paradigma

Nu trebuie sa accept scuzele-pretexte

Trebuie sa-mi ajut copilul sa „se orienteze“ in loc sa „fie orientat“

Trebuie sa subliniez meritul scolii care face posibila performanta

Etapa a 4-a: „Increderea“

Trebuie sa fiu constient de faptul ca succesul este la indemana oricui

Trebuie sa formulez un bilant pozitiv, un CV motivant

Trebuie sa ma bazez pe dovezile de inteligenta ale copilului meu

Trebuie sa-i dau dreptul sa greseasca

Nu trebuie sa caut cu tot dinadinsul perfectiunea

Trebuie sa-l ajut sa fie „preocupat“ in loc sa fie „ingrijorat“

Trebuie sa fiu atent la schimbarile prin care trece copilul meu

Trebuie sa invat sa gestionez atat succesul copilului, cat si esecurile sale

Trebuie sa fac vizibila linia de sosire

Trebuie sa-l ajut pe copilul meu sa atinga nivelul „lui“ de perfectiune

Trebuie sa-l invat ca a avea succes nu este un risc

Etapa a 5-a: „Cuvintele pentru a comunica“

O comunicare motivationala

Trebuie sa identific piedicile din calea comunicarii

Trebuie sa-mi fac auzite nevoile, sa ma implic

Trebuie sa descifrez emotiile

Trebuie sa ofer exemple personale

Trebuie sa formulez critici pozitive

Trebuie sa gasesc momentul potrivit

Cel mai important instrument

Bibliografie

Programele de formare Gordon